1. august 2016

Dansker fik Nordstat poster-pris

Pris

Frederik Riis Mikkelsen, der er ph.d.-studerende ved MATH, vandt hæder og bogpræmier ved en poster-konkurrence på konferencen Nordstat 2016.

Vinderne I Nordstats poster-konkurrence

Vinderne i poster-konkurrencen: Fra venstre Céline Cunen & Kristoffer Hellton, begge fra Oslo Universitet, samt Frederik Riis Mikkelsen, Københavns Universitet. Til højre medarrangør Niels Richard Hansen, Institut for Matematiske Fag.

Den 26. Nordiske Konference i Matematisk Statistik (NORDSTAT), blev afviklet på Institut for Matematiske Fag i slutningen af juni 2016. Konferencen havde 140 deltagere fra hele Norden, syv hovedtalere og 37 andre oplægsholdere.

Poster session

”Vores postersession med såkaldte ’flash talks’ - to-minutters præsentationer af hver poster i plenum - blev rost af deltagerne. I det hele taget var postersessionen meget vellykket med 48 posters af høj kvalitet”, siger Niels Richard Hansen, Institut for Matematiske Fag. Han fortæller, at arrangørerne fik ros for både det videnskabelige program og den praktiske organisering.

Frederiks poster havde titlen: "Degrees of Freedom for Piecewise Lipschitz Estimators".

Poster sessions