24. november 2014

Nadim Rustom, postdoc

Nadim RustomNadim Rustom blev ansat som postdoc ved Institut for Matematiske Fag i oktober 2014. Han er medlem af forskningsgruppen Algebra og Talteori og projektet Eksperimentel Matematik.

Nadim studerede ved Det Amerikanske Universitet i Beirut, hvor han opnåede en bachelorgrad i computer engineering og en bachelorgrad i matematik. Han tog sin kandidatgrad på universitetet i Edinburgh, vejledt af Iain Gordon. Derefter kom han til Københavns Universitet, hvor han tog sin ph.d. under vejledning af Ian Kiming.

Nadims forskningsområde er talteori. Han uddyber således: “In my research I focus mostly on algebraic and arithmetic questions connected to the theory of modular forms, mainly p-adic and mod p^m aspects, as well as to the algebraic geometry of curves such as modular curves and elliptic curves. I am interested both in theoretical investigations and experimental and computational approaches”.

Nadim har kontor i 04.2.09