14. maj 2014

Christian Majenz, ph.d.-studerende

Christian MajenzChristian Majenz er ansat som ph.d.-studerende ved Institut for Matematiske Fag fra 1. juni 2014. Han vil arbejde med forskningsgruppen Geometrisk Analyse og Matematisk Fysik.

Christians ph.d.-projekt vil fokusere på kvante-entropier og kvante-entropi uligheder; hans vejleder er professor Matthias Christandl.

Christian tog både sin BA og sin Master ved universitetet i Freiburg, Tyskland. Under sin kandidatuddannelse tog han en kort pause for at slutte sig til Daniel Lidar-gruppen ved University of Southern California, Los Angeles - til et forskningsprojekt om Markovianske kvante master-ligninger.

Christians speciale har titlen "Constraints on Multipartite Quantum Entropies" og blev superviseret af David Gross.

Christian sidder i kontor 04.3.21.