9. juli 2015

Elisenda Feliu forfremmet til lektor

Forfremmelse

Dekanen har truffet beslutning om ansættelse af Elisenda Feliu som lektor i matematisk biologi ved Institut for Matematiske Fag fra 1. august 2015.

Elisenda Feliu

Elisenda blev ansat ved Institut for Matematiske Fag som postdoc i 2012 og adjunkt i 2014. Hun har en bachelor-, kandidat- og ph.d.-grad fra Universitat de Barcelona. Suppleret med en kandidatuddannelse i Bioinformatik. Hun var 2010-12 ansat som postdoc ved Bioinformatics Research Centre, Aarhus Universitet.

Elisenda Feliu er en af de ledende kræfter bag forskningsgruppen ”Mathematics of reaction networks”, der fokuserer på udviklingen af matematisk teori til at analysere matematiske modeller, der opstår fra studiet af systemer af (bio)kemiske reaktioner.

Elisenda blev for nyligt udvalgt som af de ni nye medlemmer, der i år bliver optaget i Det Unge Akademi, oprettet af Det Kongelige Danske Videnskabernes Selskab. DUA er et nyt videnskabeligt forum for unge, talentfulde forskere inden for alle videnskabsgrene.

Elisenda modtog i foråret 2014 et Forskningsleder-stipendium under Sapere Aude programmet fra Det Frie Forskningsråd for at udvikle matematiske metoder, der kan hjælpe med at analysere matematiske modeller inden for molekylærbiologien. Stipendiet henvender sig til meget talentfulde forskere, der har demonstreret evne til original forskning på højt internationalt niveau.