15. november 2013

Niek de Kleijn, ph.d.-studerende

Niek de KleijnNiek de Kleijn blev ansat som ph.d.-studerende ved Institut for Matematiske Fag i september 2013. Han er tilknyttet forskningsgruppen Ikke-kommutativ Geometri.

Niek tog sin kandidatgrad i matematisk fysik ved University of Amsterdam i august 2013. Hans speciale omhandler integrable hierarkier af PDE'er og deres relation til Frobenius-strukturer, specielt (n+1)KdV-hierarkier og Frobenius-strukturer relateret til singulariteter type An. Hans specialevejleder var Sergey Shadrin.

Ved samme universitet han har opnået en bachelorgrad i matematik og en i fysik i 2011.

I øjeblikket studerer han deformation kvantisering under vejledning af Ryszard Nest. Han vil især studere “algebraic index theorems for symplectic manifolds with an infinite group action”.

Du kan finde ham i kontor 04.1.06.