10. april 2015

Forskningens Døgn: Lær at gamble på Rådhuspladsen

Forskningens Døgn

MATH deltager i Forskningens Døgn 23-24/4 med en ”Spillecafe” på Rådhuspladsen. Her kan gymnasie- og skoleklasser høre om matematikken bag spilteorier og strategier, og afprøve strategierne i praksis. Der skal spilles roulette, kastes grise og dystes i sten-saks-papir.

Forskningens Døgn er orkestreret af Uddannelsesministeriet som en landsdækkende tredags-event hvert år i april/maj. Den har til formål at åbne forskningsverdenen for resten af den danske befolkning, herunder også skoler og ungdomsuddannelser.

MATH er med når KU på Rådhuspladsen arrangerer et Forskertorv den torsdag 23. og fredag den 24. april 2015. Her vil være masser af boder og aktiviteter for nysgerrige børn og voksne.

MATH deltager med "Matematisk Spillecafe" og de tre professorer Søren Eilers, Mogens Steffensen og Rolg Poulsen.

Forskningens Døgn 2014