2. september 2014

Héctor Bombín, postdoc

Postdoc

Instituttet har ansat Héctor Bombín som postdoc fra 1. september 2014. Han bliver tilknyttet forskergruppen Geometrisk Analyse og Matematisk Fysik (GAMP).

Héctor BombínI GAMP vil Héctor indgå i professor Matthias Christandls Quantum Information Theory-gruppe. Han vil udføre forskning på topologiske kvante fejlkorrigerende koder og deres forbindelser med statistisk mekanik og topologisk orden i faststoffysik.

Hector tog i 2008 sin ph.d. i fysik fra Universidad Complutense de Madrid (Spanien) med afhandling "Topological Order in Quantum Information and Computation". Hans vejleder var professor M. A. Martin-Delgado.

Hector har været ansat som postdoc ved Department of Physics (Condensed Matter), MIT, Cambridge, USA – og ved Perimeter Institute For Theoretical Physics (Quantum Information Group / Condensed Matter Group), Waterloo, Canada.

Héctor Bombíns kontor er 04.0.05.