27. februar 2014

Trængsel ved Åbent Hus for gymnasieelever

Fuldt hus

Interessen for matematikstudierne var stor, da SCIENCE holdt Åbent Hus på Nørre Campus 26/2. Godt 1.200 gymnasieelever indtog Vandrehallen, og mange fandt vej til MATHs stand, hvor studerende fra de tre studieretninger svarede på spørgsmål om faget og studierne.

Instituttets info-stand

Fra kl. 13 til 17 var der trængsel i H.C. Ørstedinstituttets vandrehal. Alle institutterne fra Nørre Campus, samt en hel del andre SCIENCE-institutter, havde boder med materialer og studerende, der kunne hjælpe de besøgende gymnasieelever til at foretage nogle kvalificerede studievalg.

En fyldt vandrehal

Over 1200 gymnasieelever besøgte Nørre Campus

Alle institutterne inviterede til foredrag om studierne og de fleste tilbød også samtaler med studerende under mere rolige forhold i et undervisningslokale.

Information om matematikstudierne i Auditorium 2.

MATH-boden og lokale A107 var bemandet med 17 engagerede studerende fra de matematiske fag. De havde medbragt deres lærebøger og fortalte om fagene, undervisningen, niveauet, moduler, valgfrihed, eksaminer og meget mere.

Mange tog i løbet af eftermiddagen imod tilbuddet "Mød en studerende".

Studieleder Ernst Hansen og hans informatører